Δείτε όλες τις απαντήσεις και εξηγήσεις τεχνητής νοημοσύνης.
EIKONA | ΕΡΩΤΗΣΗ | ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ | ΕΞΗΓΗΣΗ | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Δεν μπορείτε να τοποθετείτε στο όχημά σας: (707) | Ελαστικά διαφορετικής κατασκευής στον ίδιο άξονα. | Σωστή Απάντηση: Ελαστικά διαφορετικής κατασκευής στον ίδιο άξονα. Εξήγηση: Τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντικά για την ασφάλεια και την απόδοση του οχήματος. Όταν βάζουμε διαφορετικά ελαστικά στον ίδιο άξονα, μπορεί να έχουμε προβλήματα με την πρόσφυση και την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Σκεφτείτε ότι τα ελαστικά είναι σαν τα παπούτσια μας – αν φοράμε διαφορετικά είδη παπουτσιών σε κάθε πόδι, μπορεί να είναι δύσκολο να περπατήσουμε σωστά. Αντίθετα, είναι καλό και ασφαλές να έχουμε ελαστικά ίδιας κατασκευής σε όλους τους τροχούς, γιατί έτσι το αυτοκίνητο θα κρατάει καλύτερα το δρόμο και θα είναι πιο εύκολο να ελέγξουμε την πορεία του.... | ||
2 | Δεν συνιστάται να τοποθετείτε στο όχημά σας: (708) | Ελαστικά «ακτινικά» (Radial) μπροστά και σταυρωτά πίσω. | Σωστή Απάντηση: Ελαστικά «ακτινικά» (Radial) μπροστά και σταυρωτά πίσω. Εξήγηση: Όταν λέμε "ακτινικά" ελαστικά, αυτά είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ειδικά στα μπροστινά ελαστικά. Αν βάλουμε διαφορετικούς τύπους ελαστικών, όπως τα "σταυρωτά" πίσω, αυτό μπορεί να προκαλέσει ανισορροπία κατά την οδήγηση. Η καλύτερη επιλογή είναι να έχουμε τα ακτινικά μπροστά γιατί αυτά βοηθούν στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου, ενώ τα σταυρωτά πίσω προσφέρουν επιπλέον σταθερότητα. Έτσι, ανακατεύοντας τους τύπους ελαστικών σε κάθε τροχό, το όχημα μπορεί να κινείται πιο ομαλά και με λιγότερες πιθανότητες να χάσει τον έλεγχο.... | ||
3 | Όσον αφορά στη στάθμη του λιπαντικού στο κιβώτιο ταχυτήτων: (709) | Ασχολείται ο τεχνικός στις προβλεπόμενες συντηρήσεις του αυτοκινήτου στο συνεργείο. | Σωστή Απάντηση: Ασχολείται ο τεχνικός στις προβλεπόμενες συντηρήσεις του αυτοκινήτου στο συνεργείο. Εξήγηση: Η στάθμη του λιπαντικού στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να λειτουργεί σωστά το αυτοκίνητο. Όταν το αυτοκίνητο χρειάζεται συντήρηση, ο τεχνικός ελέγχει και την στάθμη αυτή. Αν είναι χαμηλή, μπορεί να προσθέσει λιπαντικό για να λειτουργεί σωστά το κιβώτιο ταχυτήτων. Λάθος απάντηση: Την ελέγχετε κάθε 10.000 km. Εξήγηση: Δεν υπάρχει κανόνας που να λέει ότι πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη του λιπαντικού στο κιβώτιο ταχυτήτων κάθε 10.000 km. Η συχνότητα ελέγχου μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις οδηγίες του κατασκευαστή. Συνήθως, οι έλεγχοι γίνονται σε προγραμματισμένες συντηρήσεις στο συνεργείο, και όχι σε συγκεκριμένη απόσταση όπως τα 10.000 km.... | ||
4 | Η ευθυγράμμιση και η ζυγοστάθμιση των τροχών είναι εργασίες που ο ίδιος ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιήσει: (710) | ΟΧΙ | Σωστή Απάντηση: ΟΧΙ Εξήγηση: Η ευθυγράμμιση και η ζυγοστάθμιση των τροχών είναι δύο πολύ σημαντικές διαδικασίες για το αυτοκίνητο που πρέπει να γίνονται από ειδικούς. Η ευθυγράμμιση σημαίνει ότι οι τροχοί είναι σωστά τοποθετημένοι ώστε το αυτοκίνητο να κινείται ευθεία και να μην φθείρονται οι λάστιχες. Η ζυγοστάθμιση εξασφαλίζει ότι το βάρος του αυτοκινήτου κατανέμεται ομοιόμορφα στους τροχούς. Αυτές οι διαδικασίες απαιτούν ειδικά εργαλεία και γνώσεις που δεν έχει συνήθως ένας οδηγός. Μπορείς να δεις ότι αν δεν γίνουν σωστά, μπορεί το αυτοκίνητο να έχει προβλήματα και να μην οδηγείται καλά.... | ||
5 | Το ανάγλυφο των ελαστικών χρησιμεύει: (711) | Στο να απομακρύνει το νερό από το οδόστρωμα. | Σωστή Απάντηση: Στο να απομακρύνει το νερό από το οδόστρωμα. Εξήγηση: Τα ελαστικά των αυτοκινήτων έχουν σχέδιο, που λέγεται ανάγλυφο. Αυτό το σχέδιο είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθά το αυτοκίνητο να έχει καλό κράτημα στο δρόμο, ειδικά όταν βρέχει και υπάρχει νερό. Όταν το αυτοκίνητο κινείται, το ανάγλυφο βοηθά να φεύγει το νερό από κάτω του, έτσι οι τροχοί "πιάνουν" καλύτερα το δρόμο. Αν δεν υπήρχε το ανάγλυφο, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να γλιστρήσει, που είναι επικίνδυνο. Η απάντηση για τη διακόσμηση δεν είναι σωστή, γιατί το σχέδιο των ελαστικών δεν έχει να κάνει με την εμφάνιση αλλά με την ασφάλεια.... | ||
6 | Μια λυχνία έχει απεριόριστη διάρκεια ζωής: (712) | ΟΧΙ | Σωστή Απάντηση: ΟΧΙ Εξήγηση: Όλες οι λυχνίες, ακόμα κι αν φαίνονται να διαρκούν πολύ, τελικά φθείρονται. Αυτή η φθορά μπορεί να συμβεί από τη χρήση τους, τη θερμότητα ή άλλους παράγοντες. Είτε μιλάμε για λυχνίες φωτισμού είτε για άλλες συσκευές που χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό, καμία δεν μπορεί να διαρκέσει για πάντα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να τις αλλάζουμε κάποια στιγμή.... | ||
7 | Μια κακή ζυγοστάθμιση: (713) | Προκαλεί ταλαντώσεις στο τιμόνι και φθείρει πρόωρα τα ελαστικά | Σωστή Απάντηση: Προκαλεί ταλαντώσεις στο τιμόνι και φθείρει πρόωρα τα ελαστικά. Εξήγηση: Όταν μια κακή ζυγοστάθμιση συμβαίνει, το βάρος του αυτοκινήτου δεν μοιράζεται σωστά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το τιμόνι να κουνιέται ή να ταλαντώνεται όταν οδηγείς, γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι ισορροπημένο. Επίσης, τα ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα, γιατί δεν αγγίζουν τον δρόμο σωστά, οπότε μπορεί να σκιστούν ή να φθαρούν πιο γρήγορα. Δε χρειάζεται να ανησυχείς για το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει από την πορεία του όταν μιλάμε για κακή ζυγοστάθμιση, αυτό είναι κάτι διαφορετικό που σχετίζεται με άλλα θέματα.... | ||
8 | Η κακή ευθυγράμμιση των τροχών προκαλεί: (714) | Απόκλιση της πορείας και φθορά στο πέλμα του ελαστικού. | Σωστή Απάντηση: Απόκλιση της πορείας και φθορά στο πέλμα του ελαστικού. Εξήγηση: Όταν οι τροχοί ενός αυτοκινήτου δεν είναι ευθυγραμμισμένοι σωστά, το αυτοκίνητο μπορεί να μην πηγαίνει ευθεία, αλλά να "τραβιέται" προς μια πλευρά. Αυτό ονομάζεται απόκλιση της πορείας. Επίσης, αυτή η κακή ευθυγράμμιση προκαλεί ανώμαλη φθορά στα ελαστικά, δηλαδή το πέλμα τους φθείρεται πιο γρήγορα και ανισόποσα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αλλάξουμε τα ελαστικά πιο νωρίς από ότι θα έπρεπε. Αντίθετα, οι ισχυροί κραδασμοί δεν είναι άμεση συνέπεια της κακής ευθυγράμμισης των τροχών, αν και μπορεί να σχετίζονται με άλλες καταστάσεις του αυτοκινήτου.... | ||
9 | Σε ποιο λόγο μπορεί να οφείλεται η δυσκολία του χειρισμού του τιμονιού όταν το αυτοκίνητο κινείται: (715) | Σε χαμηλή πίεση του αέρα των ελαστικών. | Σωστή Απάντηση: Σε χαμηλή πίεση του αέρα των ελαστικών. Εξήγηση: Όταν τα ελαστικά του αυτοκινήτου δεν έχουν αρκετό αέρα (χαμηλή πίεση), το αυτοκίνητο μπορεί να μην κρατάει καλά τον δρόμο. Αυτό σημαίνει ότι το τιμόνι μπορεί να είναι πιο δύσκολο στον χειρισμό και το αυτοκίνητο μπορεί να αισθάνεται "βουλιαγμένο" ή να έχει δυσκολία στο να ακολουθήσει τη σωστή κατεύθυνση. Όταν τα ελαστικά είναι γεμάτα αέρα, το αυτοκίνητο μπορεί να στρίψει και να κινείται με ασφάλεια. Οι άλλες απαντήσεις, όπως η έλλειψη ζυγοσταθμίσεως ή η στρέβλωση της ζάντας, μπορεί και αυτές να προκαλέσουν προβλήματα, αλλά ο πιο άμεσος και συχνός λόγος για δυσκολία στο τιμόνι είναι ο χαμηλός αέρας στα ελαστικά.... | ||
10 | Τα ελαστικά του ίδιου άξονα πρέπει να έχουν την ίδια πίεση: (716) | Ναι, οπωσδήποτε πρέπει να έχουν την ίδια πίεση. | Σωστή Απάντηση: Ναι, οπωσδήποτε πρέπει να έχουν την ίδια πίεση. Εξήγηση: Όταν μιλάμε για τα ελαστικά που είναι στον ίδιο άξονα του αυτοκινήτου, πρέπει να έχουν την ίδια πίεση γιατί αυτό βοηθά το αυτοκίνητο να κινείται ομαλά και με ασφάλεια. Αν το ένα ελαστικό έχει λιγότερη πίεση από το άλλο, το αυτοκίνητο μπορεί να στραβώνει ή να είναι πιο δύσκολο να ελεγχθεί. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα όταν στρίβουμε ή φρενάρουμε. Για αυτόν τον λόγο, προτείνουμε να ελέγχουμε πάντα την πίεση και στα δύο ελαστικά του ίδιου άξονα, ώστε να είναι ίση!... | ||
11 | Σε ποιο λόγο μπορεί να οφείλεται η ταλάντωση (κοσκίνισμα) του τιμονιού σε υψηλή ταχύτητα: (717) | Σε έλλειψη ζυγοσταθμίσεως των εμπροσθίων τροχών. | Σωστή Απάντηση: Σε έλλειψη ζυγοσταθμίσεως των εμπροσθίων τροχών. Εξήγηση: Όταν το τιμόνι ταλαντεύεται ή «κοσκινίζει» σε υψηλή ταχύτητα, αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί οι τροχοί του αυτοκινήτου δεν είναι σωστά ζυγισμένοι. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχουν περισσότερο βάρος από τη μια πλευρά και λιγότερο από την άλλη. Αν οι τροχοί δεν είναι ισορροπημένοι, δημιουργείται μια ακατάλληλη κίνηση που επηρεάζει την οδήγηση. Οι άλλες δύο απαντήσεις δεν είναι σωστές γιατί: - Αν η πίεση του αέρα στα ελαστικά είναι χαμηλή, μπορεί να προκαλέσει διαφορετικά προβλήματα, όπως ανωμαλία στο δρόμο ή κατανάλωση περισσότερου καυσίμου, αλλά όχι κατ' ανάγκην ταλάντωση του τιμονιού. - Αν το αυτοκίνητο είναι υπερφορτωμένο, αυτό μπορεί να επηρεάσει την σταθερότητα του αυτοκινήτου και την απόδοσή του, αλλά συνήθως δεν είναι ο κύριος λόγος για την ταλάντωση του τιμονιού. Έτσι, η έλλειψη ζυγοστάθμισης είναι η πιο πιθανή αιτία που μπορεί να προκαλέσει αυτό το πρόβλημα.... | ||
12 | Αν ο κινητήρας έχει υπερθερμανθεί λόγω ελλείψεως ψυκτικού υγρού τι ενέργειες θα κάνετε: (718) | Θα ανοίξετε με προσοχή το δοχείο πληρώσεως του ψυγείου και θα συμπληρώσετε το ψυκτικό υγρό ενώ ο κινητήρας λειτουργεί. | Σωστή Απάντηση: Θα ανοίξετε με προσοχή το δοχείο πληρώσεως του ψυγείου και θα συμπληρώσετε το ψυκτικό υγρό ενώ ο κινητήρας λειτουργεί. Εξήγηση: Όταν ο κινητήρας έχει υπερθερμανθεί, αυτό σημαίνει ότι η θερμοκρασία του είναι πολύ ψηλή και χρειάζεται ψυκτικό υγρό για να κρυώσει. Όμως, είναι πολύ επικίνδυνο να ανοίξει κανείς το δοχείο του ψυγείου όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, γιατί μπορεί να εκτοξευθεί ατμός και υγρό με μεγάλη πίεση και να προκαλέσει εγκαύματα. Ο σωστός τρόπος είναι να περιμένετε να κρυώσει ο κινητήρας προτού προσθέσετε το ψυκτικό υγρό. Έτσι, είναι καλύτερα να σταματήσετε την πορεία σας και να κάνετε την αναγκαία διαδικασία με προσοχή.... | ||
13 | Όταν ο εκκινητής (μίζα) δεν ξεκινά, ποια μπορεί να είναι η πιθανή αιτία: (719) | Κακή κατάσταση του συσσωρευτή. | Σωστή Απάντηση: Κακή κατάσταση του συσσωρευτή. Εξήγηση: Ο συσσωρευτής, ή αλλιώς μπαταρία, είναι το κομμάτι του αυτοκινήτου που αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια. Αν η μπαταρία είναι κακή ή έχει φορτίο χαμηλό, τότε δεν μπορεί να δώσει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσει ο κινητήρας. Αυτό σημαίνει ότι ο εκκινητής (μίζα) δεν θα λειτουργήσει σωστά. Οι λάθος απαντήσεις αναφέρονται σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου: - Οι φθαρμένοι αναφλεκτήρες (μπουζί) ασχολούνται με την ανάφλεξη του καυσίμου όταν ο κινητήρας είναι ήδη σε λειτουργία. Αλλά αν ο κινητήρας δεν ξεκινά καθόλου, αυτό δεν είναι το κύριο πρόβλημα. - Ο πολλαπλασιαστής είναι ένα εξάρτημα που σχετίζεται με την τροφοδότηση των μπουζί, και η κακή του λειτουργία θα επηρεάσει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά πάλι, αν η μπαταρία δεν έχει ενέργεια, δεν μπορεί να ξεκινήσει τίποτα. Άρα, το πρώτο και βασικό πρόβλημα είναι η κακή κατάσταση του συσσωρευτή.... | ||
14 | Τι μπορεί να προκαλέσει ένας κατεστραμμένος θερμοστάτης που μένει κλειστός λόγω βλάβης: (720) | Επικίνδυνη άνοδο της θερμοκρασίας του κινητήρα. | Σωστή Απάντηση: Επικίνδυνη άνοδο της θερμοκρασίας του κινητήρα. Εξήγηση: Ο θερμοστάτης είναι ένα μικρό κομμάτι που ελέγχει τη θερμοκρασία του κινητήρα. Αν είναι κολλημένος και δεν ανοίγει, το ψυκτικό υγρό δεν κυκλοφορεί σωστά. Έτσι, ο κινητήρας δεν μπορεί να κρυώσει και η θερμοκρασία του αυξάνεται πολύ. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κινητήρα. Για παραδείγμα, σκέψου ότι αν φοράς ένα καπέλο ολόκληρη μέρα στον ήλιο, το κεφάλι σου μπορεί να ζεσταθεί πολύ. Έτσι συμβαίνει και με τον κινητήρα αν ο θερμοστάτης δεν λειτουργεί σωστά. Οι άλλες απαντήσεις όπως η φθορά της αντλίας του νερού και η απότομη ψύξη του κινητήρα μπορεί να συμβούν σε άλλες καταστάσεις, αλλά η βασική και πιο άμεση συνέπεια είναι η επικίνδυνη άνοδος της θερμοκρασίας.... | ||
15 | Κάθε πότε πρέπει κανονικά να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας: (721) | Κάθε μήνα. | Σωστή Απάντηση: Κάθε μήνα. Εξήγηση: Είναι καλό να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών σου τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Αυτό βοηθά να είσαι σίγουρος ότι τα ελαστικά είναι σωστά φουσκωμένα, πράγμα που είναι σημαντικό για την ασφάλεια και την οδήγηση. Αν έχεις τα ελαστικά με σωστή πίεση, το αυτοκίνητο κινείται πιο καλά και ξοδεύει λιγότερη βενζίνη. Οι απαντήσεις “Καθημερινά” και “Κάθε εβδομάδα” είναι λάθος γιατί δεν χρειάζεται να το ελέγχεις τόσο συχνά, εκτός αν κάνεις πολύ μεγάλη οδήγηση ή δεν είσαι σίγουρος για την κατάσταση των ελαστικών σου.... | ||
16 | Σε περίπτωση αφαιρέσεως του καταλύτη αυτοκινήτου τι συμβαίνει: (722) | Εκπέμπονται από το αυτοκίνητο καυσαέρια βλαβερά για την υγεία. | Σωστή Απάντηση: Εκπέμπονται από το αυτοκίνητο καυσαέρια βλαβερά για την υγεία. Εξήγηση: Ο καταλύτης είναι ένα κομμάτι του αυτοκινήτου που βοηθά να καθαρίσουν τα καυσαέρια πριν βγουν στην ατμόσφαιρα. Όταν αφαιρείται ο καταλύτης, τα καυσαέρια δεν περνούν από αυτόν και έτσι βγαίνουν στον αέρα κατευθείαν, χωρίς να έχουν καθαριστεί. Αυτά τα καυσαέρια περιέχουν βλαβερές ουσίες που μπορεί να βλάψουν την υγεία των ανθρώπων και των ζώων. Οι άλλες απαντήσεις είναι λάθος επειδή: - Το "Τίποτε" είναι λάθος γιατί σίγουρα συμβαίνει κάτι κακό, όπως είναι η έκλυση βλαβερών αερίων. - Η "Αύξηση της ισχύος του κινητήρα" μπορεί να ακούγεται σαν κάτι καλό, αλλά στην πραγματικότητα, η αφαίρεση του καταλύτη συνήθως δεν έχει σημαντική θετική επίδραση στην ισχύ του κινητήρα, ενώ προκαλεί σοβαρές περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις.... | ||
17 | Ποια είναι η συνέπεια ενός ακάθαρτου φίλτρου αέρα: (723) | Η κατανάλωση καυσίμου είναι μεγαλύτερη. | Σωστή Απάντηση: Η κατανάλωση καυσίμου είναι μεγαλύτερη. Εξήγηση: Το φίλτρο αέρα βοηθά τον κινητήρα να παίρνει καθαρό αέρα. Αν το φίλτρο είναι βρώμικο (ακάθαρτο), ο κινητήρας δεν παίρνει αρκετό καθαρό αέρα. Αυτό σημαίνει ότι για να δουλέψει σωστά, χρειάζεται περισσότερη βενζίνη, οπότε η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται. Έτσι, θα ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα για καύσιμα. Οι άλλες απαντήσεις μπορεί να φαίνονται λογικές, αλλά δεν είναι πάντα αλήθεια. Ο κινητήρας μπορεί να δουλεύει ακόμα χωρίς διακοπές, αλλά με περισσότερη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, το ότι ο κινητήρας ξεκινά με δυσκολία συνήθως έχει να κάνει με άλλα προβλήματα, όχι μόνο με το φίλτρο αέρα.... | ||
18 | Πότε επιτρέπεται να κυκλοφορείτε στους δημόσιους δρόμους ένα μηχανοκίνητο όχημα: (724) | Όταν έχετε στην κυριότητά σας την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. | Σωστή Απάντηση: Όταν έχετε στην κυριότητά σας την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Εξήγηση: Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχετε ένα ειδικό χαρτί, την άδεια κυκλοφορίας, που να δείχνει ότι το αυτοκίνητό σας είναι νόμιμο και μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους. Χωρίς αυτήν την άδεια, δεν μπορείτε να οδηγείτε το όχημα. Λάθος Απάντηση: Όταν το όχημα δεν πληροί τις συνθήκες ασφαλούς κυκλοφορίας. Εξήγηση: Αν το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει προβλήματα και να είναι επικίνδυνο για εσάς και για άλλους. Δεν επιτρέπεται να οδηγείτε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Οι δρόμοι πρέπει να είναι ασφαλείς για όλους, γι' αυτό και πρέπει το όχημα να είναι σε καλή κατάσταση.... | ||
19 | Σε τι οφείλεται ο μπλε καπνός που βγαίνει από την εξάτμιση βενζινοκίνητου αυτοκινήτου: (725) | Στην καύση του λαδιού λιπάνσεως του κινητήρα. | Σωστή Απάντηση: Στην καύση του λαδιού λιπάνσεως του κινητήρα. Εξήγηση: Ο μπλε καπνός που βλέπεις να βγαίνει από την εξάτμιση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου συνήθως σημαίνει ότι το λάδι που χρησιμοποιείται στον κινητήρα καίγεται μαζί με το καύσιμο. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί έχουν φθαρεί κάποια μέρη του κινητήρα, όπως οι δαγκάνες ή οι σφραγίδες, και επιτρέπει στο λάδι να μπαίνει στο θάλαμο καύσης. Οι άλλες απαντήσεις δεν είναι σωστές γιατί: - Αν το σύστημα ψύξης δεν λειτουργεί καλά, θα μπορούσε να προκαλέσει άλλους τύπους καπνού ή θέρμανσης, αλλά όχι μπλε. - Η βλάβη του ηλεκτρικού συστήματος δεν σχετίζεται με το καπνό που βγαίνει από την εξάτμιση.... | ||
20 | Όταν ο εκκινητής δεν ξεκινά, ποια από τις ακόλουθες είναι η πιθανή αιτία: (726) | Υπάρχει διακοπή ρεύματος μεταξύ συσσωρευτή και εκκινητή. | Σωστή Απάντηση: Υπάρχει διακοπή ρεύματος μεταξύ συσσωρευτή και εκκινητή. Εξήγηση: Ο εκκινητής του αυτοκινήτου χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα από τη μπαταρία για να λειτουργήσει. Αν υπάρχει κάποια διακοπή σε αυτό το ρεύμα, ο εκκινητής δεν θα μπορεί να ξεκινήσει τον κινητήρα. Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχουν κατεστραμμένα καλώδια ή αν η μπαταρία είναι άδεια. Αν ο ιμάντας είναι σπασμένος ή ο πολλαπλασιαστής δεν λειτουργεί, αυτά επηρεάζουν άλλες διαδικασίες του αυτοκινήτου αλλά δεν είναι η άμεση αιτία που ο εκκινητής δεν δουλεύει.... | ||
21 | Ποια κυρίως συνέπεια έχει η μη λειτουργία του ανεμιστήρα: (727) | Υπερθέρμανση του κινητήρα. | Σωστή Απάντηση: Υπερθέρμανση του κινητήρα. Εξήγηση: Ο ανεμιστήρας είναι πολύ σημαντικός για να κρατάει τον κινητήρα στο σωστό θερμοκρασιακό επίπεδο. Όταν ο κινητήρας δουλεύει, παράγει πολύ θερμότητα. Ο ανεμιστήρας βοηθά να κυκλοφορεί ο αέρας και να ψύχει τον κινητήρα, για να μην υπερθερμανθεί. Αν ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί, η θερμοκρασία του κινητήρα μπορεί να ανέβει πολύ, και αυτό μπορεί να προκαλέσει ζημιές. Οι άλλες δύο απαντήσεις δεν είναι σωστές γιατί ο θόρυβος δεν σχετίζεται άμεσα με τη μη λειτουργία του ανεμιστήρα, και η καταστροφή της αντλίας του νερού δεν συμβαίνει άμεσα από αυτή την κατάσταση.... | ||
22 | Σε ποιους τροχούς του αυτοκινήτου πρέπει κατά προτίμηση να χρησιμοποιείτε τα καινούργια ελαστικά: (728) | Στους δύο εμπρόσθιους. | Σωστή Απάντηση: Στους δύο εμπρόσθιους. Εξήγηση: Τα καινούργια ελαστικά είναι πιο ασφαλή και προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση στο δρόμο. Όταν τα τοποθετούμε στους εμπρόσθιους τροχούς, το αυτοκίνητο έχει καλύτερη σταθερότητα κατά την οδήγηση, ειδικά όταν στρίβουμε ή φρενάρουμε. Οι εμπρόσθιοι τροχοί είναι αυτοί που ελέγχουν την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Αν έχουν καλύτερα ελαστικά, μειώνεται ο κίνδυνος να γλιστρήσει το αυτοκίνητο. Οι άλλες απαντήσεις είναι λιγότερο ασφαλείς. Αν βάλουμε τα καινούργια ελαστικά στους οπίσθιους τροχούς, μπορεί να έχουμε προβλήματα ελέγχου, ιδίως αν βρέχει. Η διαγώνια τοποθέτηση, δηλαδή ένας εμπρόσθιος και ένας οπίσθιος, επίσης δεν είναι τόσο καλή γιατί δεν βοηθάει ταυτόχρονα στη σταθερότητα και την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.... | ||
23 | Ποια, κυρίως, συνέπεια έχει το χαλάρωμα του ιμάντα της αντλίας νερού ψύξεως: (729) | Υπερθέρμανση του κινητήρα. | Σωστή Απάντηση: Υπερθέρμανση του κινητήρα. Εξήγηση: Όταν ο ιμάντας της αντλίας νερού είναι χαλαρός, η αντλία δεν δουλεύει σωστά. Η δουλειά της αντλίας είναι να κυκλοφορεί το νερό στο κινητήρα για να το κρατά κρύο. Αν δεν κυκλοφορεί το νερό σωστά, ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί, δηλαδή να ζεσταθεί πολύ και να πάθει βλάβη. Έτσι, η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι η κύρια συνέπεια από το χαλάρωμα του ιμάντα. Οι άλλες απαντήσεις, όπως ο υπερβολικός θόρυβος ή η καταστροφή της αντλίας, μπορεί να συμβούν για άλλους λόγους, αλλά δεν είναι το κυριότερο πρόβλημα που δημιουργείται από το χαλάρωμα του ιμάντα της αντλίας νερού.... | ||
24 | Σε περίπτωση εμπλοκής του εκκινητή (μίζας), πώς διορθώνεται η βλάβη: (730) | Θέτοντας υψηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων (3ης ή 4ης) και προκαλώντας τη βίαιη μετακίνηση (ώθηση) του οχήματος εμπρός και πίσω. | Σωστή Απάντηση: Θέτοντας υψηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων (3ης ή 4ης) και προκαλώντας τη βίαιη μετακίνηση (ώθηση) του οχήματος εμπρός και πίσω. Εξήγηση: Όταν ο εκκινητής (μίζα) είναι κολλημένος ή έχει πρόβλημα, μπορεί να χρειαστεί να μετακινήσεις το αυτοκίνητο λίγο, ώστε να λύσει το πρόβλημα. Βάζοντας μια υψηλή σχέση στο κιβώτιο τάχυσης, όπως 3η ή 4η, το αυτοκίνητο θα έχει τη δύναμη να κινηθεί και να βοηθήσει τον εκκινητή να "ξεκολλήσει". Αυτό συμβαίνει γιατί η κίνηση μπορεί να απελευθερώσει το μηχανισμό που έχει κολλήσει. Ενώ η αποσυναρμολόγηση ή η αλλαγή του συσσωρευτή μπορεί να ακούγεται λογική, συνήθως αυτά δεν είναι άμεσα βήματα που κάνουν οι οδηγοί όταν υπάρχει πρόβλημα με τον εκκινητή. Η σωστή διαδικασία είναι αυτή που αναφέρθηκε, δηλαδή η ώθηση του οχήματος βοηθά στην επίλυση του προβλήματος.... | ||
25 | Πώς θα αντιληφθείτε ότι η εξάτμιση του αυτοκινήτου σας χρειάζεται αντικατάσταση: (731) | Από τον υπερβολικό θόρυβο. | Σωστή Απάντηση: Από τον υπερβολικό θόρυβο. Εξήγηση: Όταν η εξάτμιση του αυτοκινήτου έχει πρόβλημα, μπορεί να κάνει πολύ δυνατό ήχο. Σκεφτείτε το όπως όταν ένα παιχνίδι που έχει μπαταρία κάνει ήχο διαφορετικά από πριν - κάτι δεν πάει καλά. Ο θόρυβος αυτός μπορεί να είναι σημάδι ότι η εξάτμιση χρειάζεται έλεγχο ή ακόμα και αντικατάσταση. Οι λανθασμένες απαντήσεις δεν είναι σωστές. Αν το αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερα καύσιμα, αυτό μπορεί να συμβαίνει για άλλους λόγους και δεν δείχνει πάντα πρόβλημα στην εξάτμιση. Επίσης, το χρώμα των καυσαερίων μπορεί να δίνει πληροφορίες για άλλες καταστάσεις, αλλά δεν είναι άμεσος δείκτης ότι η εξάτμιση χρειάζεται αλλαγή.... | ||
26 | Τι είναι ο πολλαπλασιαστής: (732) | Μία συσκευή, που μετατρέπει την τάση ρεύματος από χαμηλή σε υψηλή. | Σωστή Απάντηση: Μία συσκευή, που μετατρέπει την τάση ρεύματος από χαμηλή σε υψηλή. Εξήγηση: Ο πολλαπλασιαστής είναι ένα μηχάνημα που παίρνει ρεύμα με χαμηλή τάση και το αυξάνει σε υψηλή τάση. Αυτό είναι χρήσιμο, για παράδειγμα σε συστήματα που χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να δουλέψουν σωστά. Στις λάθος απαντήσεις, η πρώτη λέει ότι ο πολλαπλασιαστής διανέμει ρεύμα στους σπινθηριστές, αλλά αυτό δεν είναι η δουλειά του. Η δεύτερη λάθος απάντηση μιλάει για καταστολή παρασίτων, που δεν έχει καμία σχέση με τον πολλαπλασιαστή.... | ||
27 | Σε τι χρησιμεύει ο συμπλέκτης: (733) | Για να αποσυνδέει και να επανασυνδέει τον κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μεταδόσεως κινήσεως. | Σωστή Απάντηση: Για να αποσυνδέει και να επανασυνδέει τον κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μεταδόσεως κινήσεως. Εξήγηση: Ο συμπλέκτης είναι σαν ένας διακόπτης που βοηθά τον οδηγό να συνδέσει ή να αποσυνδέσει τον κινητήρα με τους τροχούς του αυτοκινήτου. Όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας και οι τροχοί "χωρίζονται", που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν προχωρά. Αυτό συμβαίνει όταν ο οδηγός θέλει να αλλάξει ταχύτητα ή να σταματήσει. Όταν αφήσει το πεντάλ, ο κινητήρας και οι τροχοί "ενώνονται" ξανά και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί. Οι άλλες απαντήσεις είναι λάθος, γιατί ο συμπλέκτης δεν χρησιμοποιείται για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο ή για να μειώσει τον θόρυβο του κινητήρα. Η επιβράδυνση γίνεται κυρίως με τα φρένα, και ο θόρυβος του κινητήρα είναι θέμα του σχεδιασμού του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής.... | ||
28 | Πότε παθαίνει ζημιά ο συσσωρευτής: (734) | Όταν παραμείνει για πολύ καιρό αχρησιμοποίητος. | Σωστή Απάντηση: Όταν παραμείνει για πολύ καιρό αχρησιμοποίητος. Εξήγηση: Ο συσσωρευτής (ή μπαταρία) είναι σαν μια μικρή αποθήκη που μαζεύει ενέργεια για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει και να λειτουργεί. Όταν μια μπαταρία μένει χωρίς να χρησιμοποιείται για πολύ καιρό, η ενέργεια που έχει μέσα αρχίζει να χάνεται και αυτό μπορεί να την κάνει να μην λειτουργεί σωστά όταν τη χρειαστούμε. Αντίθετα, αν χρησιμοποιούμε την μπαταρία κανονικά ή αν το υγρό στο εσωτερικό της είναι σωστά γεμάτο, δεν θα πάθει ζημιά.... | ||
29 | Σε περίπτωση που καεί μία ασφάλεια την αντικαθιστάτε: (735) | Με καινούργια ασφάλεια της ίδιας εντάσεως ρεύματος. | Σωστή Απάντηση: Με καινούργια ασφάλεια της ίδιας εντάσεως ρεύματος. Εξήγηση: Οι ασφάλειες είναι σαν προστατευτικά που μας κρατούν ασφαλείς. Η σωστή μέθοδος είναι να βάλουμε μια καινούργια ασφάλεια που να έχει την ίδια ένταση ρεύματος με την παλιά. Αυτό γίνεται επειδή αν βάλουμε ασφάλεια μεγαλύτερης έντασης, μπορεί να περάσει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ότι χρειάζεται, δημιουργώντας κίνδυνο για το αυτοκίνητο και για εμάς. Αν βραχυκυκλώσουμε την ασφάλεια με ένα σύρμα, αυτό σημαίνει ότι την αγνοούμε και τινάζουμε την προστασία. Έτσι, αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, μπορεί να προκαλέσει ζημιά ή φωτιά. Είναι πολύ σημαντικό να τηρούμε τους κανόνες για να παραμένουμε ασφαλείς.... | ||
30 | Πώς θα ελέγξετε ότι λειτουργούν οι αυτόματες ζώνες ασφαλείας: (736) | Τραβώντας τες απότομα με δύναμη. | Σωστή Απάντηση: Τραβώντας τες απότομα με δύναμη. Εξήγηση: Για να ελέγξεις αν οι αυτόματες ζώνες ασφαλείας λειτουργούν σωστά, πρέπει να τις τραβήξεις απότομα. Αν οι ζώνες ασφαλείας κλείνουν και δεν αφήνουν ελεύθερη την ταινία, αυτό σημαίνει ότι δουλεύουν καλά. Το να πατήσεις το φρένο ή να περιμένεις το αυτοκίνητο να τρέξει γρήγορα δεν βοηθάει να ελέγξεις τις ζώνες ασφαλείας. Επίσης, είναι σημαντικό να ελέγχουμε τις ζώνες ασφαλείας γιατί μπορεί να χρειάζονται συντήρηση, όπως όλα τα άλλα μέρη του αυτοκινήτου.... | ||
31 | Αν διαπιστώσετε ότι δεν ανάβει μία λυχνία ενός από τα φώτα του οχήματός σας πρέπει πρώτα να ελέγξετε: (737) | Τη λυχνία. | Σωστή Απάντηση: Τη λυχνία. Εξήγηση: Όταν διαπιστώσεις ότι δεν ανάβει μια λυχνία από τα φώτα του αυτοκινήτου σου, είναι λογικό να ελέγξεις τη λυχνία πρώτα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δεις αν είναι καμένοι ο λαμπτήρας ή αν χρειάζεται να αλλαχθεί. Αν η λυχνία είναι εντάξει, τότε μπορεί να κοιτάξεις άλλες αιτίες, όπως το συσσωρευτή ή τη γεννήτρια, αλλά πρώτα είναι καλό να ελέγξεις τη λυχνία για να βεβαιωθείς ότι το πρόβλημα δεν είναι κάτι απλό.... | ||
32 | Για ποιο σκοπό χρησιμοποιείται η πέδη σταθμεύσεως (χειρόφρενο): (738) | Για την ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση σταθμεύσεως και ως βοηθητική πέδη σε κάθε περίπτωση που μπορεί να απαιτηθεί. | Σωστή Απάντηση: Για την ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση σταθμεύσεως και ως βοηθητική πέδη σε κάθε περίπτωση που μπορεί να απαιτηθεί. Εξήγηση: Η πέδη στάθμευσης, που συχνά λέγεται και χειρόφρενο, χρησιμοποιείται για να κρατάει το αυτοκίνητο σταθερό όταν το παρκάρουμε. Χρειάζεται όταν θέλουμε να σιγουρευτούμε ότι το αυτοκίνητο δεν θα κυλήσει, ειδικά αν είμαστε σε κατήφορο ή ανάβασμα. Όταν την τραβάμε, "κλειδώνει" τους πίσω τροχούς και το αυτοκίνητο μένει ακίνητο. Αν πούμε πως είναι λάθος να τη χρησιμοποιούμε για να σταματάμε το αυτοκίνητο ενώ κινούμαστε, αυτό είναι αλήθεια γιατί η πέδη στάθμευσης δεν είναι σχεδιασμένη γι' αυτό. Όταν φρενάρουμε για να σταματήσουμε, χρησιμοποιούμε τα κανονικά φρένα, που είναι πιο δυνατά και μας επιτρέπουν να ελέγχουμε την ταχύτητα μας καλύτερα. Επίσης, δεν θα πρέπει να τη χρησιμοποιούμε για να ξεκινάμε σε κατηφόρα, γιατί αυτό θα μπορούσε να μας βάλει σε κίνδυνο.... | ||
33 | Πώς αντιλαμβάνεστε, κυρίως, ότι ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί: (739) | Από τις ενδείξεις του δείκτη θερμοκρασίας. | Σωστή Απάντηση: Από τις ενδείξεις του δείκτη θερμοκρασίας. Εξήγηση: Ο δείκτης θερμοκρασίας σου λέει αν ο κινητήρας είναι πολύ ζεστός ή όχι. Αν ο ανεμιστήρας δεν δουλεύει καλά, η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει και ο δείκτης θα δείξει υψηλές τιμές. Έτσι, βλέποντας τον δείκτη, καταλαβαίνεις ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με τον ανεμιστήρα. Οι άλλες απαντήσεις, όπως οι ενδείξεις του μανόμετρου ή η λυχνία πίεσης του λαδιού δεν δείχνουν άμεσα το θέμα του ανεμιστήρα. Αυτά αφορούν άλλες λειτουργίες του κινητήρα. Επίσης, ο θόρυβος του κινητήρα μπορεί να είναι ο ίδιος, ακόμα κι αν ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί. Άρα, ο έλεγχος της θερμοκρασίας είναι το πιο σημαντικό που πρέπει να παρακολουθήσουμε για να καταλάβουμε αν ο ανεμιστήρας δουλεύει σωστά.... | ||
34 | Ποιος ο σκοπός του θερμοστάστη: (740) | Να διατηρεί πάνω από ένα ορισμένο επίπεδο τη θερμοκρασία του κινητήρα. | Σωστή Απάντηση: Να διατηρεί πάνω από ένα ορισμένο επίπεδο τη θερμοκρασία του κινητήρα. Εξήγηση: Ο θερμοστάτης είναι ένα μικρό κομμάτι που βοηθά τον κινητήρα του αυτοκινήτου να δουλεύει σωστά. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ο θερμοστάτης κλείνει και κρατά το νερό μέσα στο κινητήρα, ώστε να ζεσταθεί πιο γρήγορα. Όταν φτάσει σε μια σωστή θερμοκρασία, ο θερμοστάτης ανοίγει, επιτρέποντας στο νερό να κυκλοφορεί και να διατηρεί τη θερμοκρασία σε καλή κατάσταση. Έτσι, η σωστή θερμοκρασία του κινητήρα διατηρείται, βοηθώντας τον να λειτουργεί καλύτερα και να μην καίγεται. Οι άλλες απαντήσεις είναι λάθος γιατί δεν εξηγούν σωστά τη δουλειά του θερμοστάτη.... | ||
35 | Τι πρέπει να κάνετε αν ανάψει η ενδεικτική λυχνία πιέσεως του λαδιού του κινητήρα ενώ αυτός λειτουργεί: (741) | Να ελέγξετε την ποσότητα του λαδιού και να συμπληρώσετε αν χρειάζεται. | Σωστή Απάντηση: Να ελέγξετε την ποσότητα του λαδιού και να συμπληρώσετε αν χρειάζεται. Εξήγηση: Όταν η λυχνία πιέσεως του λαδιού ανάβει, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με την κυκλοφορία του λαδιού στο αυτοκίνητο. Το λάδι είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθάει τον κινητήρα να λειτουργεί σωστά και να μην υπερθερμαίνεται. Πρέπει πρώτα να δούμε αν έχουμε αρκετό λάδι μέσα στον κινητήρα. Αν δεν έχουμε αρκετό, πρέπει να προσθέσουμε λίγο. Αν αλλάξουμε το λάδι ή αντικαταστήσουμε τον ιμάντα, δεν θα διορθώσει το άμεσο πρόβλημα με την πίεση του λαδιού.... | ||
36 | Τι πρέπει να έχουν τα ελαστικά του ίδιου άξονα: (742) | Να έχουν την ίδια μορφή πέλματος και τον ίδιο βαθμό φθοράς. | Σωστή Απάντηση: Να έχουν την ίδια μορφή πέλματος και τον ίδιο βαθμό φθοράς. Εξήγηση: Τα ελαστικά του ίδιου άξονα πρέπει να είναι ίδια για να μπορέσουν να δουλεύουν σωστά μαζί. Όταν έχουν την ίδια μορφή πέλματος, σημαίνει ότι οι σχέδιο και οι κυλινδρικές γραμμές τους είναι οι ίδιες, πράγμα που βοηθά το αυτοκίνητο να κινείται καλύτερα και πιο σταθερά. Επίσης, αν έχουν τον ίδιο βαθμό φθοράς, αυτό σημαίνει ότι είναι εξίσου φθαρμένα, οπότε το αυτοκίνητο δεν θα «τραβάει» από τη μία πλευρά και θα είναι ασφαλέστερο για την οδήγηση. Αν τα ελαστικά ήταν διαφορετικά, θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα όπως σπινάρισμα ή ακόμα και ατύχημα.... | ||
37 | Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, παρατηρείτε ότι αυτό παρεκκλίνει από την ευθεία προς τη μία πλευρά. Ποια είναι η πιθανή αιτία: (743) | Μεγάλη διαφορά πιέσεως αέρα των ελαστικών των εμπροσθίων τροχών. | Σωστή Απάντηση: Μεγάλη διαφορά πιέσεως αέρα των ελαστικών των εμπροσθίων τροχών. Εξήγηση: Όταν τα ελαστικά έχουν διαφορετική πίεση αέρα, το αυτοκίνητο μπορεί να μην κινείται ευθεία. Αυτό συμβαίνει γιατί το ελαστικό που έχει λιγότερο αέρα μπορεί να έχει πιο μεγάλη επαφή με το δρόμο, κάνοντάς το να τραβάει το αυτοκίνητο προς τη μία πλευρά. Σαν αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο δεν θα πηγαίνει σταθερά ευθεία. Λάθος απαντήσεις: 1. Μεγάλη διαφορά φθοράς των ελαστικών των εμπροσθίων τροχών: Αν τα ελαστικά είχαν διαφορετική φθορά, θα μπορούσε να επηρεάσει την κίνηση, αλλά δεν είναι η πιο κοινή αιτία για να παρεκκλίνει το αυτοκίνητο. 2. Μονόπλευρη φόρτωση του οχήματος: Αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο μόνο από μία πλευρά, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την κίνηση, αλλά συνήθως η διαφορά στην πίεση των ελαστικών είναι πιο συνηθισμένη αιτία για αυτό το πρόβλημα.... | ||
38 | Διαπιστώνετε ότι ένα ελαστικό του αυτοκινήτου έχει χάσει αέρα και πρέπει να αντικαταστήσετε τον τροχό με τον εφεδρικό (ρεζέρβα). Πώς ξεσφίγγετε τις βίδες (μπουλόνια) με τα οποία συγκρατείται ο τροχός: (744) | Ξεσφίγγετε τα μπουλόνια με το ειδικό κλειδί ενώ ο τρόχος ακουμπά στο έδαφος. | Σωστή Απάντηση: Ξεσφίγγετε τα μπουλόνια με το ειδικό κλειδί ενώ ο τροχός ακουμπά στο έδαφος. Εξήγηση: Όταν τα μπουλόνια είναι σφιχτά, είναι πολύ πιο εύκολο να τα ξεσφίξεις αν ο τροχός είναι στο έδαφος. Αυτό συμβαίνει γιατί το βάρος του αυτοκινήτου πιέζει τον τροχό και τα μπουλόνια, κάνοντάς τα πιο σταθερά. Αν προσπαθήσεις να τα ξεσφίξεις όταν ο τροχός είναι στον αέρα, μπορεί να γυρίσει ο τροχός και να δυσκολέψει την εργασία σου. Για αυτό, πρώτα προσπαθούμε να ξεσφίξουμε τα μπουλόνια με τον τροχό να ακουμπάει στο έδαφος, και μετά ανυψώνουμε το αυτοκίνητο για να αλλάξουμε τον τροχό.... | ||
39 | Τι είδους ελαστικά πρέπει να τοποθετείτε στο αυτοκίνητό σας: (745) | Αυτά που συστήνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. | Σωστή Απάντηση: Αυτά που συστήνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Εξήγηση: Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου ξέρει ποια ελαστικά είναι τα καλύτερα για το όχημα, επειδή έχει φτιάξει το αυτοκίνητο και ξέρει τις ανάγκες του. Όταν χρησιμοποιείτε τα σωστά ελαστικά, το αυτοκίνητο έχει καλύτερη πρόσφυση, σταθερότητα και ασφάλεια. Εάν βάλετε άλλα ελαστικά απλώς γιατί τα πρότεινε ο τεχνίτης ή γιατί νομίζετε ότι είναι καλύτερα, μπορεί να μην είναι ασφαλή ή να μη λειτουργούν καλά και να έχουν πρόβλημα. Για παράδειγμα, αν το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο για χειμερινά ελαστικά και βάλεις κανονικά, μπορεί να γλιστράει στο χιόνι.... | ||
40 | Αν σε ηλεκτρικό κύκλωμα (π.χ. φώτων) του αυτοκινήτου σας, είναι καμένη η ασφάλεια τι πρέπει να κάνετε: (746) | Να την αντικαταστήσετε με καινούργια των ιδίων ενδείξεων σε αμπέρ. | Σωστή Απάντηση: Να την αντικαταστήσετε με καινούργια των ιδίων ενδείξεων σε αμπέρ. Εξήγηση: Οι ασφάλειες προστατεύουν το ηλεκτρικό κύκλωμα από υπερφορτίσεις, που σημαίνει ότι αν διαρρεύσει πάρα πολύ ρεύμα, η ασφάλεια καίγεται για να μην καταστραφούν τα υπόλοιπα κομμάτια του κυκλώματος. Αν βάλεις μια ασφάλεια με μικρότερη ένδειξη (λιγότερα αμπέρ), θα καεί πολύ γρήγορα, γιατί δεν μπορεί να αντέξει τη φόρτιση. Αν βάλεις μια ασφάλεια με μεγαλύτερη ένδειξη, τότε δεν θα προστατεύει σωστά το κύκλωμα και θα υπάρχει κίνδυνος να καταστραφούν τα άλλα μέρη. Έτσι, πάντα πρέπει να βάζεις μια ασφάλεια ίδια με αυτή που ήταν πριν, δηλαδή με τις ίδιες ενδείξεις σε αμπέρ.... |